MijnOverheid

MijnOverheid is uw persoonlijke website voor overheidszaken. U kunt hier zien hoe u bent geregistreerd bij de overheid. Ook kunt u berichten van de overheid ontvangen en overzicht houden over uw zaken met de overheid. MijnOverheid biedt u toegang tot uw post, uw persoonlijke gegevens en lopende zaken bij steeds meer overheidsdiensten. Overzichtelijk, veilig en altijd beschikbaar. Én u logt gemakkelijk in met uw DigiD.

Digitale aanslag gemeentelijke belastingen

Steeds meer overheidsdiensten sluiten aan op MijnOverheid. Zoals de Belastingdienst, het Kadaster, RDW, SVB, UWV en gemeenten. Ook de gemeente Vianen is aangesloten op MijnOverheid. Vanaf 2017 biedt de gemeente Vianen inwoners de aanslag gemeentelijke belastingen ook digitaal aan, via de Berichtenbox van MijnOverheid. U ontvangt de aanslag dan niet meer via de post. Hiermee wil de gemeente de digitale dienstverlening aan haar inwoners vergroten. De Berichtenbox is toegankelijk via mijn.overheid.nl.

Wat moet u doen om uw aanslag digitaal te ontvangen?

U heeft uw account bij MijnOverheid al geactiveerd:

U ziet welke overheidsdiensten zich recent hebben aangesloten bij MijnOverheid. Vink aan dat u van gemeente Vianen digitaal post wilt ontvangen.

U heeft uw account bij MijnOverheid nog niet geactiveerd:

Activeer met behulp van uw DigiD uw account. Alle overheidsinstanties die op dat moment zijn aangesloten geeft u hiermee automatisch toestemming digitaal post naar u te sturen.

Als u ervoor heeft gekozen om de aanslag gemeentelijke belastingen digitaal te ontvangen, dan ontvangt u in plaats van de fysieke aanslag een melding in uw mailbox dat er een bericht is. Zorg dus dat bij MijnOverheid uw e-mailadres bekend is!

Meer informatie?

Heeft u vragen of wilt u meer informatie? Kijk op de website van MijnOverheid onder Veelgestelde vragen. Komt u er niet uit, bel ons dan!