Evenement organiseren

Evenementen in Vrijstad Vianen

In de gemeente Vianen worden jaarlijks vele evenementen georganiseerd. Aantrekkelijke evenementen dragen bij aan de lokale economie, zorgen voor een positieve uitstraling van de gemeente en versterken de sociale samenhang van inwoners onderling en/of met de gemeente. De gemeente Vianen staat dan ook positief tegenover het houden van evenementen en staat een divers aanbod voor, waarbij de inwoners van Vianen breed worden betrokken. De organisatoren van evenementen faciliteren wij graag waar mogelijk. 

Vergunning of melding?

Wilt u een sportwedstrijd, straatfeest, popconcert of fancy fair organiseren? Dan heeft u in veel gevallen een evenementenvergunning nodig. Gaat het om een kleinschalig evenement, zoals bijvoorbeeld een buurtbarbecue, dan is een melding meestal voldoende.

Evenementen aanvragen

U vraagt een evenementenvergunning aan bij de gemeente. Als u het digitale formulier 'Aanvraag evenement' volledig hebt ingevuld ziet u vanzelf of u een evenementenvergunning aanvraagt of dat er een melding 'Klein evenement' wordt aangemaakt. Meestal heeft de gemeente tijd nodig om de aanvraag af te stemmen met politie, brandweer en andere organisaties. Zorg er voor dat de aanvraag minimaal 8 weken voor de start van het evenement in ons bezit is. Voor een klein evenement is een periode van 3 weken voldoende.

Aanvraag evenement voor particulieren

Aanvraag evenement voor bedrijven

Contact evenementencoördinator 

Aan de rechterkant vindt u verschillende documenten die u helpen bij het doen van een aanvraag. Wilt u het Format draaiboek/veiligheidsplan in Word-formaat ontvangen? Dan kunt u contact opnemen met de evenementencoördinator, E. evenementen@vianen.nl

Documenten