Evenement organiseren

Evenementen in Vrijstad Vianen

In de gemeente Vianen worden jaarlijks vele evenementen georganiseerd. Aantrekkelijke evenementen dragen bij aan de lokale economie, zorgen voor een positieve uitstraling van de gemeente en versterken de sociale samenhang van inwoners onderling en/of met de gemeente. De gemeente Vianen staat dan ook positief tegenover het houden van evenementen en staat een divers aanbod voor, waarbij de inwoners van Vianen breed worden betrokken. De organisatoren van evenementen faciliteren wij graag waar mogelijk.

Vergunning of melding?

Wilt u een sportwedstrijd, dance event, popconcert of fancy fair organiseren? Dan hebt u in veel gevallen een evenementenvergunning nodig. Gaat het om een kleinschalig evenement, zoals bijvoorbeeld een straatfeest of buurtbarbecue, dan is een melding meestal voldoende.

Evenementen aanvragen

U vraagt een evenementenvergunning aan bij de gemeente. Als u het digitale formulier invult ziet u vanzelf of u met een melding kunt volstaan of dat u een evenementenvergunning aanvraagt. De gemeente heeft tijd nodig om de aanvraag af te stemmen met politie, brandweer en andere organisaties. Voor een meldingsplichtig evenement is een periode van 3 weken voldoende. Voor de aanvraag voor een regulier evenement hebben we 8 weken nodig en voor “echt” grote evenementen hanteren we een doorlooptijd van 13 weken. Zorgt u er voor dat de aanvragen op tijd en compleet in ons bezit zijn?

Aanvraag evenement (bedrijf)

Aanvraag evenement (particulier)

Contact evenementencoördinator 

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de evenementencoördinator 088 599 72 42 of evenementen@vianen.nl

Documenten